Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Travesti show a sexuální orientace z adiktologické perspektivy
Fejklová, Martina ; Matoušek, Petr (vedoucí práce) ; Kalina, Kamil (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku vztahu závislosti, homosexuality a drag/travesti subkultury. Jelikož dle četných studií existuje jistá spojitost mezi zvýšeným rizikem vzniku závislosti napříč LGBT komunitou, je cílem práce zmapovat na základě případové studie jeden ze segmentů, jemuž je v odborné literatuře, a to jak genderové, tak i adiktologické, věnováno naprosté minimum pozornosti - tedy možný vliv drag/travesti subkultury na vznik závislosti. Drag performeři jsou totiž tím, že jsou gayové a zároveň v sobě zrcadlí nemalý kus feminity, vystaveni dvojnásobné společenské stigmatizaci, nezřídka potom i ze strany gay subkultury. Právě stigmatizace, diskriminace a potýkání se s vlastní identitou jsou potom faktory, které - jak naznačuje odborná literatura - mohou k rozvoji závislosti přispět. V praktické části práce realizovaná případová studie se zaměřuje na zmapování rozvoje závislosti na drogách českého travesti performera, získaná data potom posloužila k utvoření rámcového obrazu toho, jak může sexuální orientace a genderová identita, ale zároveň specifické sociální prostředí přispět k možnému užívání rozličných typů návykových látek. Klíčová slova: drag/travesti show, drogy, genderová performativita, homosexualita, LGBT, psychoaktivní látky, závislost
Fenomén českého travesti show - vystupující vs. publikum
Dobešová, Mirka ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Vohlídalová, Marta (oponent)
Travesti show - tedy převlékaní mužů za ženy za účelem parodické performance (především známých zpěvaček a hereček) - se během posledních dvaceti let stalo v České republice legitimním segmentem kulturního odvětví. To je navíc ve srovnání se zahraniční produkcí tohoto typu velmi specifické, a to jak terminologicky, tak i vlastní obsahovou náplní. Ačkoliv téma travesti show již proniklo i na českou akademickou půdu, obvykle je pojímáno pouze z hlediska genderové performativity a zaměřuje se na samotné vystupující. Tato práce se oproti tomu snaží postihnout divácké perspektivy, a to nejen vnímání vystupujících očima publika, ale také širší charakteristiky diváků/ček, vztažené především na srovnání jejich všeobecné míry tolerance vůči tématům týkajícím se genderových rolí ve společnosti a také LGBT problematiky ve srovnání s běžnou populací.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.